Porsche’nin elektrikli araç satışları güçlü, Macan büyümeye öncülük ediyor
Investing.com — Alman otomobil üreticisi Porsche AG, Perşembe günü 2025’in ilk dokuz ayında Macan teslimatlarının yarısından fazlasını tamamen elektrikli araçların oluşturduğunu açıkladı. Şirket dünya genelinde 212.509 araç teslim etti. Elektrikli modeller toplam satışların %35,2’sini oluşturdu. Bu oran geçen yıla göre 12,8 puan artış gösterdi.
Macan modeli 64.783 teslimat kaydetti. Bu rakam 2024’ün aynı dönemine göre %18 artış anlamına geliyor. Bu teslimatların 36.250’si tamamen elektrikli modellerden oluştu. 28.533 adet içten yanmalı motor modeli ise çoğunlukla Avrupa Birliği dışındaki bölgelere teslim edildi.
Panamera 21.243 teslimat gerçekleştirdi. Bu rakam geçen yıla göre neredeyse değişmedi. 911 modeli ise 37.806 teslimat kaydetti. Bu da %5 düşüş anlamına geliyor.
Porsche’nin 718 Boxster ve 718 Cayman modelleri toplam 15.380 teslimat gerçekleştirdi. Bu %15’lik bir düşüşe işaret ediyor. Düşüş, AB siber güvenlik düzenlemelerinden kaynaklanan sınırlı bulunabilirliğe bağlanıyor. Bu modellerin üretimi 2025’in dördüncü çeyreğinde sona erecek.
Taycan 12.641 teslimat kaydetti. Bu rakam %10 düşüş gösterdi. Cayenne ise 60.656 teslimat gerçekleştirdi. Bu da %22’lik bir azalmaya işaret ediyor. Düşüş kısmen 2024’teki telafi etkilerinden kaynaklanıyor.
Tamamen elektrikli bir Cayenne modelinin dördüncü çeyrekte piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bu model, mevcut içten yanmalı motor ve plug-in hibrit modellerin yanında satışa sunulacak.
Bölgesel olarak, Porsche’nin en büyük pazarı Kuzey Amerika olmaya devam etti. Bu bölgede 64.446 teslimat gerçekleştirildi. Bu rakam 2024’e göre %5 artış gösterdi.
Denizaşırı ve Gelişmekte Olan Pazarlardaki teslimatlar 43.090’a ulaştı. Bu %3’lük bir artış ve bölge için rekor anlamına geliyor. Almanya hariç Avrupa’da şirket 50.286 araç teslim etti. Bu rakam %4 düşüş gösterdi. Almanya’daki teslimatlar ise %16 azalarak 22.492 birime geriledi.
Bu pazarlardaki düşüşler kısmen önceki yıldaki güçlü satışlara ve bazı içten yanmalı motor modellerinin sınırlı bulunabilirliğine bağlanıyor. Çin’de 32.195 teslimat kaydedildi. Bu %26’lık bir düşüş anlamına geliyor. Düşüş, lüks segmentteki devam eden zorlukları ve yoğun rekabeti yansıtıyor.
Porsche ayrıca Sonderwunsch ve Exclusive Manufaktur dahil olmak üzere araç kişiselleştirme programlarına olan talebin arttığını bildirdi. Kapasitenin genişletilmesi için çalışmalar devam ediyor.
Şirketin satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Matthias Becker şöyle dedi: “Porsche, arz ve talebi yönetmeye ve elektrikli araçların küresel benimsenmesindeki farklılıklara uyum sağlamaya odaklanıyor.”
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.